İkinci elde telefon alım-satımı yapacaklara uyarı

Yüksek döviz kuru, taksitlerin sonlandırılması ve vergiler ile artan akıllı telefon fiyatları, ikinci el telefon pazarını hareketlendirdi. Bu hareketlilik beraberinde tüketiciler açısından riskleri de artırdı. Kullanılmış ve yenilenmiş telefon pazarındaki dal temsilcileri, ikinci el telefon almak ya da satmak isteyen tüketicileri mağduriyet yaşamaması için dikkatli olmaları konusunda uyardı.

Easycep’in CEO’su Mehmet Akif Özdemir, ”Eski telefonlar satılırken; datalar yedeklenmeli, hesaplardan çıkış yapılmalı, SIM ve SD kartlarını çıkartılmalı, fabrika ayarlarına dönülmeli son olarak en değerlisi inançlı ve yasal biri kuruma satış yapılmalı. Eski telefonlar satılırken dataların saklılığın ehemmiyeti kadar, kullanılmış ve yenilenmiş telefon alacakların da diğerlerine ilişkin mail ve uygulamaların, makûs niyetli yazılımların olmadığı, bir suça karışmamış inançlı bir telefon almaları gerekiyor” dedi.

”Verileri silmek kâfi değil”

Özdemir kelamlarına şöyle devam etti: ”Yapılan araştırmalara nazaran, eski telefonunu satanların yüzde 25’i şahsî bilgilerini silmiyor. Lakin kullanıcılar datalarını silse dahi fabrika ayarlarına sıfırlasa bile bu süreç kâfi olmayabiliyor, bilgileri geri getirilebiliyor. Şayet datalar şifrelenmemişse farklı bir anakart ile bu bilgilere çarçabuk ulaşılabiliyor. Bu nedenle bilhassa aygıt alıp satarken profesyonel dayanak alınması koşul. Kullanıcılar dataları silse bile bu süreç yüzde yüz bir güvenlik sağlamak açısından hayli zayıf kalıyor. Android aygıtlarda fabrika ayarları sıfırlandığı durumlarda bile güvenlik açığı riskiyle karşılaşılabiliyor. Bu yüzden hassas bilgilerin makûs niyetli şahısların eline geçmemesi ismine ikinci el aygıt alım satımlarında kullanıcıların profesyonel şahıslardan, kurumsal şirketlerden takviye alınması gerekiyor. Kullanılmış ve yenilenmiş telefonların bu hususta uzmanlaşmış, muteber şirketlerin tercih edilmesi gerekiyor.”

‘Yeni bir dal oluştu”

İkinci el telefon pazarındaki yaşanan hareketlilik yepisyeni bir bölümün de oluşmasına neden oldu. Türk tüketicisini yenilenmiş elektronik aygıtlarla tanıştırarak yepisyeni bir iş modeli ile yeni bir kesime öncülük eden Özdemir, “Yenilenmiş aygıt alımında tüketicinin aklındaki en büyük soru işareti ‘güvenlik’ konusu. Telefonumu satıyorum lakin sanki bilgilerim geri getirilir mi? Satın aldığım yenilenmiş aygıtta sorun yaşar mıyım üzere çekinceleri oluyor. Türkiye’de şimdi yeni olan bir alan için bu soruların olması çok doğal. Öncelikle bize telefonunu satmak isteyen müşterilerimizden birinci istediğimiz bahis telefonlarındaki datalarını temizlemiş olarak fabrika ayarlarında sıfırlanmış biçimde bize getirmeleri. Bu süreci nasıl yapacakları konusunda kendilerini adım adım yönlendiriyoruz. Şayet telefonda rastgele bir bilgi ile karşılaşırsak hiçbir süreç yapmadan sahibine teslim ediyoruz” halinde konuştu.

”Ticaret Bakanlığı’nın verdiği lisans kritik ehemmiyete sahip”

Ticaret Bakanlığı’nın verdiği lisans dalın kurumsallaşması açısından çok kritik bir değere sahip olduğunu belirten Özdemir, “Biz sahip olduğumuz bu lisans ile Bilgi Teknolojileri ve Bağlantı Kurumu’nun data tabanından IMEI numarası ile yenilediğimiz tüm aygıtların sorgulamalarını yapar, rastgele bir suça karışıp karışmadıklarını ve kayıp, çalıntı durumlarını denetim ederiz. Münasebetiyle burada da güvenlik konusunda büyük bir soru işaretini yok etmiş oluyoruz. Tüm yenileme süreçlerini bu lisansın asıllarına nazaran yapıyoruz. Sattığımız tüm aygıtların bakım ve tamiri için lisanslı ve yepyeni eserler kullanıyoruz. Yenilenmiş aygıtlarda korsan bir yazılım bulunmaz. Birinci sahibinin bilgileri büsbütün sıfırlanır ve satın alan tarafa bu halde teslim edilir. Bu şartlar da yenilenmiş aygıt ve ikinci el aygıt ortasındaki farkında aslında altını çizmiş bulunmaktayız. Yenileme merkezimizdeki tüm test ve bakım tamirat süreçleri uçtan uca dijitalleşmiş bir sistemle, hiçbir şahsî görüşe yer bırakmayacak bir titizlikle yapılır. Birinci sahibinin bilgileri büsbütün sıfırlanmış olarak tarafına teslim edilir. Kurumsallık ve şeffaflık prensibimize sıkı sıkıya bağlıyız. Müşterilerimizle aramızdaki tüm ödeme süreçleri bankalar üzerinden yapılır. Yaptığımız işin her vakit ardındayız ve tüm yenilenmiş aygıtlarımız 12 ay EasyCep garantisinde olup müşterilerimizin 14 gün boyunca şartsız iade hakkı gizlidir. Web sitemiz ve mağazalarımızdan satın alınan tüm aygıtlar tıpkı sıfır bir aygıt alırken olduğu üzere özel olarak kutulanmış formda teslim edilir. Kutu içerisinde; aygıt, şarj adaptörü ve kablosu, sim kart açma iğnesi, garanti evrakı ve aygıt üzerinde hangi yenileme süreçlerinin yapıldığını belgeleyen TSE dokümanı yer alır” diye konuştu.

KAYNAK: İHA

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir