Tuzla Belediye Başkanı Yazıcı’dan Google’da İmamoğlu araması açıklaması: Algı operasyonu ve PR çalışması

Tuzla Belediye Başkanı Şadi Yazıcı, Google’da Ekrem İmamoğlu‘nun “Eski Belediye Başkanı” olarak görünmesinin algı operasyonu olduğunu tez ederek, “Google’ın gerisindeki algoritmanın dataları aldığı yerleri kullanarak, kendileri tarafından yapılan bir oyun, bir proje olduğunu düşünüyorum. Yoksa, kimsenin bu türlü bir şey yapmak üzere kanısı olmaz. Ancak kendileri bu algı operasyonunu çok yeterli yapıyorlar. Bir PR çalışması büsbütün.” niyetini lisana getirdi.

19 Aralık Pazartesi günü Google’da “Ekrem İmamoğlu”nu aratanlar, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı ünvanı önüne gelen “Eski” ibaresiyle karşılaştı. İmamoğlu, arama sonucunun ekran imgesini alarak toplumsal medya hesaplarından paylaştı.

Tuzla Belediye Başkanı Şadi Yazıcı, katıldığı bir televizyon programında yaşanan olay hakkında, “Bu bir yanılgı değil. Algı operasyonu.” yorumunu yaptı. Lider Yazıcı, şöyle devam etti:

“Yine kendi basın ve ilgili ajansının bir algı operasyonu olduğuna inanıyorum. Bu türlü bir yanılgıyı Google yapmaz. Artık 2022 yılı sonunda ‘Google’da en çok aranan kim yahut ne?’ diye arandığında ‘Ekrem İmamoğlu’ önde çıkacak. Zira ‘Eski’ ibaresi nedeniyle, milyonlarca kişi arama yaptı. Bu İmamoğlu ajansının bir algı operasyonu. ‘2022 yılı sonunda en çok aranan isim Ekrem İmamoğlu’ demek için. Son bir depar attılar. Yani Google’ın bilhassa de yapay zekadaki algoritması bu aramalara bakar. Eski, yeni değil, Ekrem İmamoğlu aramasına bakar. ‘Türkiye’de gündem İmamoğlu. En çok aranan Ekrem İmamoğlu’ manşetleri şimdiden görebilirsiniz. Ne olmaz diye son bir çaba yapalım dediler. Google’ın ardındaki algoritmanın dataları aldığı yerleri kullanarak, kendileri tarafından yapılan bir oyun, bir proje olduğunu düşünüyorum. Yoksa, kimsenin bu türlü bir şey yapmak üzere niyeti olmaz. Lakin kendileri bu algı operasyonunu çok âlâ yapıyorlar. Bir PR çalışması büsbütün. Ondan öteye bir şey değil. Bir algı operasyonunun hoş bir reklam çalışması oldu. İş becermek ve iş bitirmek açısından İstanbul’a çok şey yapılmadı fakat mükemmel hesaplamalarla algı operasyonları yapıyorlar.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir